Powrót do szkoły – jak zachęcić dziecko do nauki matematyki?


2017-08-30
Z końcem sierpnia startują Dni Otwarte w placówkach MathRiders, podczas których uczestnicy będą mogli skorzystać z bezpłatnych lekcji pokazowych, prowadzonych metodą Helen Doron.

Nauczyciele zapraszają na zajęcia wszystkich tych, którzy chcieliby rozwinąć swoje zdolności bądź poprawić dotychczasowe wyniki w nauce. Jak wskazuje ekspert MathRiders, ponad 75 proc. uczniów klas 1-3 ma problemy w posługiwaniu się zegarkiem analogowymi oraz zapisywaniu liczb w systemie rzymskim. Dzieci w tym wieku znacznie lepiej radzą sobie z zadaniami, wykorzystującymi obliczenia związane z pieniędzmi, niż z ćwiczeniami fikcyjnymi[1].

Przeczytaj również:

Jak wykorzystać przedmioty codziennego użytku do nauki matematyki? Czy istnieje sposób na łatwe przyswojenie tabliczki mnożenia? Czy maluchy w wieku 2 lat potrafią już liczyć? Jak zmienić nastawienie dziecka do rozwiązywania zadań matematycznych? Czy licealiści wykorzystują wiedzę zdobytą jeszcze w szkole podstawowej? Odpowiedzi na te i inne pytania uzyskają rodzice, którzy zdecydują się przyjść ze swoimi pociechami na Dni Otwarte w placówkach MathRiders. Spotkania startują od końca sierpnia i potrwają przez cały wrzesień. Ich uczestnicy będą mogli zapoznać się z szeroką ofertą centrów i studiów nauczania, a także propozycjami przedstawianymi przez licencjonowanych nauczycieli. Dni Otwarte odbędą się w kilkudziesięciu placówkach MathRiders w całej Polsce. We wszystkich miejscowościach na odwiedzających czekają bezpłatne lekcje matematyki prowadzone metodą Helen Doron oraz liczne gry i zabawy, które pomogą zrozumieć otaczający świat przy użyciu wiedzy matematycznej.  

MathRiders pokazuje, że matematyka jest realnym i znaczącym fragmentem naszej rzeczywistości, a poszerzanie zdolności matematycznych przyczynia się do ogólnego rozwoju dziecka. Z moich obserwacji oraz analizy prac z II edycji konkursu matematycznego „Puchacz Piotr” wynika, że uczniowie w wieku wczesnoszkolnym mają trudności w tak prostej czynności, jak posługiwanie się zegarem analogowym. Aż 80 proc. uczestników konkursu nie było w stanie rozwiązać zadania dotyczącego czasu. Równie liczna grupa dzieci nie potrafi korzystać z rzymskiego systemu zapisywania liczb. Uczniowie lepiej radzą sobie z prostymi ćwiczeniami, w których występuje jedno działanie arytmetyczne, ale mają problemy z zadaniami złożonymi łańcuchowo i ich rozłożeniem na ciąg działań prostych. Dlatego też w metodzie MathRiders staramy się pokazać, że nawet najbardziej skomplikowanych zasad matematycznych możemy nauczyć się w trakcie zabawy. Wystarczy, że pokażemy dziecku dane działanie, używając do tego cukierków czy ulubionych zabawek. A to dlatego, że znacznie chętniej przyswajamy wiedzę, która kojarzy się nam z przyjemnością, a nie stresem czy nudą – mówi Małgorzata Grymuza, ekspert MathRiders Polska.

W programie nauczania MathRiders znajdują się zajęcia Starter, przeznaczone dla dzieci od 2. do 4. roku życia, Junior – dedykowane dla uczniów w wieku 4-11 lat oraz Advanced – kursy matematyki dla nastolatków od szóstej klasy szkoły podstawowej aż do klasy maturalnej. W miejscowościach, w których nie ma jeszcze centrów nauczania, zajęcia prowadzone są przez Licencjonowanych Nauczycieli, posiadających odpowiednie kwalifikacje do nauczania według określonych standardów MathRiders.

Nauczanie w oparciu o program Helen Doron to nie tylko pomoc w zrozumieniu zasad matematyki, ale także sposób na budowanie pewności siebie oraz umiejętności pracy w grupie. Podczas naszych zajęć wprowadzamy wiele elementów ruchowych, muzycznych czy plastycznych, tak by dzieciom stale towarzyszyła swobodna i ciepła atmosfera. Jako nauczyciel z wieloletnim doświadczeniem mogę powiedzieć, że kluczem do sukcesu jest zaprzyjaźnienie ucznia z matematyką, a nie zmuszanie go do tzw. nauki na pamięć – podsumowuje Małgorzata Grymuza.

Harmonogram Dni Otwartych w poszczególnych placówkach MathRiders:
·         Mińsk Mazowiecki – 26 sierpnia godz. 10-15.00

·         Lublin (ul. Związkowa 4) – 1 września godz. 17-20.00 oraz 9 września godz. 10-13.00

·         Tomaszów Mazowiecki – 2 września godz. 10-14.00

·         Iława (Galeria Jeziorak) – 2 września godz. 11-17.00

·         Lublin (ul. Pana Balcera) – 2 września godz. 10-13.00 oraz 8 września godz. 17-20.00

·         Legionowo – 2 i 9 września godz. 11-15.00

·         Kielce – 2 i 9 września godz. 10-14.00

·         Siedlce – 2 i 9 września godz. 11-16.00

·         Warszawa Białołęka (ul. Ceramiczna) – 2 i 9 września godz. 10-15.00

·         Wrocław – 2 i 9 września godz. 10-17.00, 16 września od godz. 10.00 (tylko gimnazjaliści)

·         Warszawa Białołęka (Klubokawiarnia Modelarnia) – 3 września godz. 11-14.00

·         Wejherowo – od 4 do 8 września godz. 15.45-19.00 oraz od 11 do 15 września godz. 15.45-19.00

·         Puławy – 6 września od godz. 16.00

·         Rumia – 6 i 7 września od godz. 17.00

·         Płock – 6 i 8 września godz. 16-18.00

·         Józefów – 8 września godz. 16-20.00 oraz 16 września godz. 11-14.00

·         Warszawa Wesoła – 9 września godz. 12-17.00

·         Warszawa Wawer – 9 września godz. 10-15.00

·         Poznań – 9 września godz. 11-16.00

·         Radzymin – 9 września godz. 11-16.00

·         Ząbki – 9 września godz. 12.30-18.00

·         Warszawa Gocław – 9 września godz. 11-17.00

·         Warszawa Ursus – 9 września godz. 10-13.00

·         Żyrardów – 9 września godz. 10-15

·         Warszawa Wilanów – 9 i 16 września godz. 11-15.00

·         Radom – 9 i 16 września godz. 10-16.00

·         Środa Wielkopolska – 9 i 16 września godz. 11-17.00

·         Chełm – 9 i 16 września godz. 9-16.00

·         Iława – 9 i 16 września godz. 11-16.00

·         Szczecin – 9 i 16 września godz. 11-14.00

·         Gdynia - 9 września godz. 9-12.30, 28 i 30 września godz. 16.30-20.00

·         Gdańsk Południe – 9 września godz. 9-12.30, 29 i 31 września godz. 16.30-20.00

Dokładne adresy placówek MathRiders znajdują się na stronie internetowej: http://mathriders.pl/directory/.



[1] Dane pochodzące z analizy prac konkursowych, zgłoszonych w II edycji konkursu matematycznego „Puchacz Piotr”  (przebadane prace: N=1952, uczniowie klas 1-3, wiek: 6-9 lat, region: Mazowsze i Lubelszczyzna).



Nadesłał:

afranas

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl