Jakie prezenty dla przedszkolaków są najbardziej wartościowe?


Jakie prezenty dla przedszkolaków są najbardziej wartościowe?
2018-12-17
Co dzieci lubią najbardziej? Odpowiedź jest prosta: bawić się. A najlepsza zabawa to taka, która nie tylko przynosi radość, ale i stymuluje wszechstronnie rozwój małego człowieka.

Co dzieci lubią najbardziej? Odpowiedź jest prosta: bawić się. A najlepsza zabawa to taka, która nie tylko przynosi radość, ale i stymuluje wszechstronnie rozwój małego człowieka. Pod choinkę warto kupić dziecku prezent, który nie tylko będzie je cieszyć, ale i doskonalić umiejętności motoryczne, poznawcze, społeczne, językowe, emocjonalne oraz rozwijać kreatywność i wyobraźnię. I co więcej - przyniesie dzieciom i rodzicom wiele inspiracji i pomysłów na fantastyczną zabawę.

Rozwój dziecka w dużym stopniu zależy od tego, jak wyglądają pierwsze lata jego życia. Zabawa to najlepszy i najbardziej naturalny sposób, aby nabyło ono nowych umiejętności. Warto więc zaopatrzyć dziecko w takie zabawki, które będą wszechstronnie rozwijały i dostarczały mnóstwo radości.

Zabawki poznawcze

W wieku przedszkolnym dzieci są bardzo ciekawe świata. Interesuje je dosłownie wszystko, a ich umysł chłonie wiedzę jak gąbka. Możemy im zaproponować książki edukacyjne o świecie zwierząt i roślin lub globus, z którym będziemy mogli wybrać się w podróż dookoła świata i opowiedzieć dziecku o planecie, na której żyjemy. Świetną zabawę zapewnią na pewno zestawy do minieksperymentów, a dziecko będzie miało okazję zrobić pierwsze w życiu doświadczenia fizyczne i chemiczne z wodą, światłem, lodem czy barwnikami.

Zdolności logiczne i inteligencja

Aby stymulować myślenie logiczne i inteligencję, zaproponujmy naszym pociechom gry planszowe, puzzle, układanki logiczne, dzięki którym będą doskonalić myślenie przyczynowo-skutkowe. Idealne są również gry typu „memory”, ćwiczące pamięć. Do tych zabaw możemy już zachęcać nawet dzieci od 1,5 roku życia.

Zdolności manualne

Rączki maluchów są jeszcze nieporadne, więc warto zainwestować w zabawkę, która będzie doskonalić motorykę małą. Pomogą w tym zabawki zręcznościowe, np. tarcze z rzutkami, kulodromy czy zabawki konstrukcyjne, np. klocki. Z kolei, by dziecko mogło stymulować motorykę dużą, podarujmy im sprzęt sportowy: łyżwy, narty, sanki, piłki. Ruch fizyczny jest nieoceniony w rozwoju dziecka, gdyż stymuluje mózg. Podczas zwykłej jazdy na rowerze pracują obydwie półkule mózgowe, a to wpływa na ogólny rozwój dzieci - koordynację wzrokowo-ruchową, pamięć, koncentrację, zdolność analizy i wiele innych umiejętności.

Zdolności społeczne

Warto wspomagać u dzieci także rozwój zdolności społecznych i emocjonalnych. Bardzo pomocne w tym celu będą zabawki do zabawy tematycznej typu: zestaw lekarski, weterynaryjny, strażacki, policyjny. Dzieci, poprzez wchodzenie w role, w zabawie mogą przepracować trudne dla nich emocje. Nieśmiałe maluchy można zachęcać do bycia odważnym kierownikiem budowy lub strażakiem - mają wtedy szansę zobaczyć się w roli lidera i przełamać swój lęk. Z kolei dzieci o słabo rozwiniętej empatii mogą wcielić się w postać lekarza, który ratuje innym życie.

Wyobraźnia i kreatywność

Wielu rodziców myśli, że kreatywność to cecha, z którą się rodzimy. Nic bardziej mylnego. To umiejętność, którą możemy wyćwiczyć i warto zacząć już od najmłodszych lat. To też jedna z cech, która będzie w przyszłości najbardziej pożądana przez pracodawców. Podarujmy zatem dzieciom zestawy, dzięki którym będzie pracowała ich kreatywność, np. piankolinę, ciastolinę, farby, klocki, z których będą mogły stworzyć wszystko, co podpowie im wyobraźnia. Nawet patrząc przez kalejdoskop, można bawić się z dzieckiem w skojarzenia i obrazy. Nasze pociechy będą także zachwycone zestawem małego muzyka i instrumentami, na których można zagrać szum strumyka czy burzę z piorunami.

- Najlepszy prezent to taki, który będzie cieszył dziecko nie tylko przez jeden dzień, w Gwiazdkę, ale przez cały rok i do którego dziecko będzie chciało wracać. Zdecydowanie bardziej warto wybrać zabawkę, którą można przerabiać i przemodelować, np. klocki lub plastelinę niż taką, która nie zostawia pola dla wyobraźni, np. tablet - podsumowuje Ewa Tadeusz, metodyk w przedszkolach Pomarańczowa Ciuchcia.



Nadesłał:

dorota5

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl